• INNOWACJE pedagogiczne

          • Programowanie to przyszłość - innowacja p. Bożeny Dyczkowskiej

          • Nasza szkoła posiada wieloletnią tradycję udziału w konkursach informatycznych sprawdzających umiejętności kodowania i programowania. Uczniowie klas 4 - 8 doskonalą wiadomości z tego zakresu w ramach zająć informatyki i kółek komputerowych. Pozytywne efekty widoczne były w wynikach uzyskiwanych przez uczniów na Informatycznym Konkursie Ogólnopolskim Bóbr i Konkursie Międzynarodowym Baltie. Szkoła ciągle poszerza swoje zaplecze pomocy dydaktycznych, które uczniowie chętnie wykorzystują nie tylko na zajęciach lekcyjnych. Zestawy i roboty umożliwiające efektywniejsze uczenie się zagadnień informatycznych wzbogaciło się w ubiegłym roku szkolnym o pomoc zakupione w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości” oraz udziałowi w programie unijnym „Centrum Mistrzostwa Informatycznego”. Zajęcia „programowania” w klasach trzecich pozwalają w pełni wykorzystać szkolne zaplecze informatyczne oraz w ciekawy sposób wprowadzić uczniów pierwszego etapu edukacyjnego w świat kodowania i programowania.

            Główny nacisk na naukę kodowania i programowanie był dotychczas kładziony na klasy drugiego etapu edukacyjnego. Dzięki lekcji programowania w ramach innowacji pedagogicznej, również dzieci młodsze mogą spróbować swoich sił w wyżej wymienionych konkursach. Dodatkowe zajęcia komputerowe zwane „programowaniem” będą też okazją do rozbudzania i rozwijania zainteresowań w szerokim zakresie kodowania, programowania i robotyki.

            Innowacja obejmie trzy oddziały, klasy 3a, 3b i 3c. Zajęcia odbywać się będą jedną godziną tygodniowo w całym roku szkolnym 2023/2024. Na zajęciach zostaną w pełni wykorzystane możliwości pracowni komputerowej. Większość ćwiczeń i zadań będzie wykonywana grupowo (zespoły 4 – 5 osobowe) lub dwójkami. W pracowni w czasie zajęć wykorzystywane będą roboty Ozoboty, mBoty i Photony. Zakupione przez szkołę roboty znacznie urozmaicają zajęcia i przyczyniają się do większej aktywizacji uczniów. Nauka przez zabawę z robotami jest świetnym sposobem na zdobycie dodatkowych wiadomości z zakresu fizyki, matematyki, przyrody czyli przedmiotów, które dla uczniów bywają trudne.

            Innowacja pedagogiczna „Programowanie to przyszłość” będzie prowadzona według programu własnego o tej samej nazwie, opartego na założeniach projektu nowej podstawy programowej kształcenia informatycznego. Podstawa ta zakłada, że uczniowie zajmują się różnymi sytuacjami problemowymi, przedstawianymi w sposób opisowy, np. za pomocą ilustracji i historyjek, ale tworzą je samodzielnie i abstrahują z nich działania, które składają się na własne realizacje w postaci programów lub czynności wykonywanych w innych programach. Rozwijają w ten sposób myślenie algorytmiczne (w ogólności – myślenie komputacyjne) stosując je do różnorodnych sytuacji problemowych. Pojęcia i metody informatyczne mogą również poznawać bez pomocy komputera. Posługują się komputerem w korelacji z innymi przedmiotami, rozwijając umiejętności komputerowego pisania, liczenia i prezentacji pomysłów i korzystając z odpowiedniego oprogramowaniem edukacyjnego. W sieci poszukują informacji przydatnych w rozwiązywaniu stawianych zadań i problemów. Doceniają rolę współpracy w rozwoju swojej wiedzy i umiejętności. Postępują odpowiedzialnie i etycznie w środowisku komputerowo-sieciowym.

  • Galeria zdjęć

      brak danych
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Staszica w Kozach
      • sekretariat@sp2.kozy.pl
      • bozena.dyczkowska@sp2.kozy.pl
      • Telefon sekretariat: 33 8174 216
        Telefon pedagog/psycholog/biblioteka: 33 8175 813
        Sekretariat czynny codziennie oprócz wtorków w godz. 7.00 - 15.00
        W każdy wtorek w godz. 8.00 - 16.00
      • ul.Przecznia 1, 43-340 Kozy

        Poland